Blog

20 oktober 2017

Dat moet gevierd worden!

Het is vandaag alweer 3 jaar geleden dat ik mij vol zelfvertrouwen ging inschrijven bij de kamer van koophandel. Wat was dat spannend. Spannend omdat ik eindelijk mijn plannen kon gaan uitvoeren, maar ook spannend omdat het onzekerheden met zich meebracht. Er brak een tijd aan waarin zelfvertrouwen en onzekerheid elkaar afwisselden. Er is de afgelopen jaren veel gebeurd, ik heb veel geleerd en ik heb veel mooie en inspirerende mensen ontmoet. Dit heeft ervoor gezorgd dat ik als persoon enorm ben gegroeid. Ik ben trots op wat ik heb bereikt en het ondernemen voelt inmiddels heel vertrouwd. Maar hoe heb ik dat dan bereikt? Vandaag is een mooi moment om daar eens bij stil te staan.

In het begin van mijn ondernemerschap gaf iemand mij de wijze raad om bij twijfel over een beslissing mijn hand op mijn buik te leggen en mijzelf de vraag te stellen: ‘wat zegt je gevoel?’. Ik heb mij erover verbaasd hoe goed dit voor mij werkte. Mijn motto werd dan ook als snel: ‘Volg je hart, want dat klopt.’ Dat heeft mij geen windeieren gelegd. Door dat te doen wat goed voelde en vooral niet te doen wat niet goed voelde, ben ik gekomen waar ik nu ben. Natuurlijk heb ik ook mijn onzekere momenten gehad en fouten gemaakt. Maar ook hier gold dan weer: blijf bij jezelf. Ook die momenten zijn nodig om te kunnen groeien. De realisatie dat het mij is gelukt om altijd dicht bij mezelf te blijven maakt mij blij. En het resultaat?

  • Werk dat mij inspireert en energie geeft.
  • Leuke klanten die bij mij passen.
  • Een goede balans tussen werk en privé.
  • Zelfvertrouwen.
  • Een succesvol bedrijf.
  • Ruimte om tijd voor mijzelf te nemen als ik daar behoefte aan heb.
  • De mogelijkheid om mijn kennis te delen en anderen te inspireren.
  • Een gevoel van toegevoegde waarde.
  • Een leuk netwerk met inspirerende mensen.
  • Een betere gezondheid.
  • Rust.

Nu ik dit allemaal zo zit te schrijven, moet ik bijna blozen. Het dringt nog eens extra tot mij door hoeveel dit ondernemerschap mij heeft gebracht. Dat mag, nee dat moet gevierd worden!

Sta jij wel eens stil bij wat je allemaal bereikt hebt en hoe dat zo is gekomen? En vier je dat dan ook? Heb jij ervaringen of tips die je wilt delen? Ik hoor graag van je.

Hartelijke groet,

Ginie Knipping

21 juli 2017

Ontspannen op vakantie gaan vergt een goede planning!

Een week voor mijn vakantie realiseerde ik mij dat ik al bijna van een welverdiende vakantie mocht gaan genieten. Maar het voelde een beetje vreemd, anders dan normaal. Ik dacht: Verrek! Ik heb helemaal geen last van vakantiestress! Hoe heb ik dat nou voor elkaar gekregen?

Het probleem

Ondernemers helpen om ondernemersergernissen op te lossen en met zo min mogelijk stress te werken, daar ligt mijn passie. Dan zou je toch denken dat het voor mij niet zo moeilijk is dit ook te doen. Practice what you preach…… Maar zo werkt dat niet altijd. Vakantiestress is daar een mooi voorbeeld van.

Mijn vakantie probeer ik altijd goed af te stemmen op de vakanties van mijn klanten. In mijn geval is het zelfs handig als we tegelijk op vakantie gaan. Dit betekent echter dat mijn klanten hun vakantiestress gedeeltelijk kunnen oplossen door mij in te schakelen.In mijn eerste ondernemersjaar liet ik mij hierdoor nog overvallen. Ik realiseerde mij dat ik dat probleem ook had toen ik in loondienst werkte. Dat is ook logisch als je een ondersteunende rol hebt. Mijn werkgever delegeerde dan een aantal taken naar mij, en ik dacht: maar ik heb ook bijna vakantie! Waar moet ik nu nog de tijd vandaan halen!

Nu heb ik niet meer te maken met één werkgever, maar met meerdere opdrachtgevers die met een gerust gevoel op vakantie willen gaan. Dan is het logisch dat zij een beroep op mij mogen doen. Hier moest ik dus een oplossing voor bedenken.

De oplossing

Het is belangrijk te anticiperen op wat er voor de vakantie allemaal nog op je af komt. Door twee maanden voor de vakantie bewust stil te staan bij de taken die voor de vakantie nog opgepakt moeten worden en taken die mogelijkerwijze kunnen wachten tot na de vakantie. Op die manier maak je een goede, realistische planning. Ik raad aan de grenzen te bewaken door, net als ik, de agenda minder vol te plannen. Vervolgens is het zelfs mogelijk een stap verder te gaan door  te bedenken wat je gaat doen als zich onverwachte situaties voordoen. Die zijn bij het ondernemen bijna niet te vermijden maar kunnen de planning behoorlijk in de soep laten lopen.

Voorbeeld: wanneer een klant met een leuke opdracht komt, dan kun je bespreken wanneer deze uiterlijk uitgevoerd moet worden. Veel ondernemers, en ik was er ook zo één, doen vaak de onjuiste aanname dat een opdracht snel uitgevoerd dient te worden. En zelfs al zegt de klant letterlijk dat het snel moet, hoe snel is dat dan? Jij denkt misschien volgende week, of zelfs morgen, terwijl de klant denkt aan 2 maanden. Goed doorvragen is dus heel belangrijk en scheelt je onnodige stress! Zo zijn er nog veel meer trucjes om grenzen te bewaken.

Het resultaat

Dit jaar heb ik mijn klanten geholpen met zo min mogelijk stress te werken en ontspannen op vakantie te gaan. Dit effect werkt dan automatisch ook door op mij. Ik heb zelfs tijd genomen voor de voorpret! Die hoort er ten slotte ook bij. Bijkomend voordeel was dat ik de eerste dagen van mijn vakantie niet hoefde te onthaasten en dus gelijk volop van mijn vakantie genoot. Ik ben zo blij en trots dat het dit jaar gelukt is om echt even helemaal los te kunnen!

Had jij last van vakantiestress? Of juist helemaal niet? Ik hoor graag over jouw strubbelingen en ervaringen hiermee!

Ik wens iedereen die de vakantie nog voor de boeg heeft een ontspannen en fijne tijd!

Hartelijke groet,

Ginie Knipping

21 februari 2017

Wil jij alleen maar leuke klanten? Blijf dan vooral jezelf!

Kort nadat ik in dienst was getreden bij mijn laatste werkgever vertelde zij mij heel stellig: “Ik wil alleen maar leuke klanten!”. Destijds vond ik dat maar een vreemde uitspraak. Alsof je het zelf voor het kiezen hebt! Dat kan toch helemaal niet……….of toch wel?

De les

In de jaren daarna heb ik mogen zien en ervaren hoe zij haar streven naleefde. In haar contact met (potentiële) klanten bleef zij dicht bij zichzelf en luisterde goed naar haar eigen signalen. Als iets niet goed voelde begon ze er niet aan. Natuurlijk kwam ze wel eens in de situatie dat ze er te laat achter kwam dat er geen ´match´ was. Zij bleef dan eerlijk naar zichzelf én naar de klant en ging dan het gesprek aan. Zo werkte zij inderdaad voor én met leuke klanten die haar vol vertrouwen durfden aan te bevelen bij anderen.

Hoe dan?

Het is inmiddels mijn overtuiging dat juist wanneer je jezelf blijft, de mensen ontmoet die bij jou passen. Dat zorgt er voor dat je oprechte interesse hebt in die mensen en dus ook in hun bedrijf. Dit maakt bij beide partijen veel inspiratie los. Bij de start van mijn bedrijf ben ik nooit als verkoper aan het acquireren geslagen. Dat past gewoon niet bij mij.

Het is mijn doel om ondernemers te helpen bij de bedrijfsvoering. Door oprechte interesse te tonen in hun bedrijf – en de problemen waar zij tegenaan lopen – ontstaan mooie gesprekken. Door tijdens deze gesprekken dicht bij mijzelf te blijven, en natuurlijk mijn kennis en ervaring te delen, zijn er mooie opdrachten ontstaan. Wanneer zoiets vanzelf ontstaat en groeit, weet ik dat ik ook echt van toegevoegde waarde ben voor mijn klant. Het voelt goed om iets bij te kunnen dragen door gewoon mijzelf te zijn. Mooier kan het toch niet worden?

Het resultaat

Nu mijn bedrijf alweer 2,5 jaar bestaat, weet ik pas hoe belangrijk deze les van mijn laatste werkgever voor mijzelf is geweest. Ik doe wat ik het allerliefste doe en waar ik goed in ben, en heb ook alleen maar leuke klanten die mij van harte durven aan te bevelen.

Tot mijn verbazing blijkt dat het werken voor en met mijn klanten ertoe leidt dat ik zelfs taken op mij neem die ik normaal helemaal niet graag doe. Ik zie de toegevoegde waarde voor mijn klant en dát maakt het juist zo leuk.

Een paar van mijn eye openers wil ik graag met jou delen via mijn blog. Als je deze met plezier leest, blijf mijn blog dan volgen!

Wat is jouw levensles?  Wil jij die met mij delen? Ik hoor graag van je via info@ginieknipping.nl!

What you see

Hartelijke groet,

Ginie Knipping

9 januari 2017

Dagelijkse belemmeringen met simpele oplossingen aanpakken, dat geeft de doorbraak!

Vraag jij je wel eens af:

  • Hoe zorg ik ervoor dat ik efficiënter ga werken op een manier die bij mij past?
  • Hoe zorg ik ervoor dat ik dingen die ik niet leuk vind los laat?
  • Hoe maak ik keuzes?
  • Hoe zorg ik ervoor dat ik (zoveel mogelijk) de dingen doe die ik leuk vind?

In de Workshop “Een doorbraak, zo doe je dat!” gaan we samen op zoek naar antwoorden op deze vragen.

De eerste workshop heeft al plaatsgevonden. Wat een geweldige dag heb ik samen met Hilda en de deelnemers mogen beleven! Het is mooi, te zien hoe een groep gedurende zo’n dag steeds meer herkenning bij elkaar ziet, hoe mensen “open gaan” en bereid zijn met elkaar te delen. En dan het besef dat het inderdaad mogelijk is om dagelijkse belemmeringen met simpele oplossingen aan te pakken. Daar was de doorbraak! En dat allemaal bij een gezellige open haard in een fijne inspirerende ruimte bij ’t Arsenaal in Doesburg.

Tijdens de heerlijke lunch nemen we even echt pauze. Tenminste, dat dachten we. Maar al snel blijkt dat in de gesprekken die aan tafel ontstaan over de dagelijkse dingen waar de deelnemers zich privé mee bezig houden, dat dit vergelijkbare situaties zijn met de besproken onderwerpen van die ochtend. De conclusie is dat je de tips en trics ook in privé-situaties prima kunt toepassen. Het geeft inzicht in jouw doen en laten als mens, en niet zozeer alleen als ondernemer of werknemer. Geweldig toch!

Hoe fijn is het als de deelnemers dan ook nog de moeite nemen om je een paar dagen later te mailen dat onze “goodie bag”, met vooral zinvolle informatie en leuke spullen, met net zoveel aandacht en liefde is samengesteld als de workshop. En als ze dan ook nog melden dat ze de tips en trics van die dag al hebben toegepast in de praktijk, dan denk ik: het is gelukt! En alsof dat nog niet genoeg is, worden we op ons evaluatieformulier beloond met een 9.

Mocht je interesse hebben in deelname aan de workshop of heb je nog vragen, dan nodig ik jou van harte uit contact op te nemen. Wil je van oud deelnemers horen hoe zij het hebben ervaren? Ik breng je graag met hen in contact. Natuurlijk is gelijk aanmelden voor de Workshop “Een doorbraak, zo doe je dat!” ook mogelijk. Klik hier voor meer informatie.

make-sure-it-makes-you-happy

Hartelijke groet,

Ginie Knipping

30 november 2016

Energieboost!

Samen met Hilda Heyman ben ik onze workshop “Een doorbraak, zo doe je dat!” aan het voorbereiden. En dat op een mooie inspirerende plek, waar op 9 december de workshop gegeven zal worden: ’t Arsenaal te Doesburg.

Tijdens de voorbereidingen merk ik dat ik wordt overvallen door alle energie die hierbij vrijkomt! Ik kan niet wachten om dit te delen met de deelnemers. Het zou toch geweldig zijn als wij hen met een enorme energieboost het nieuwe jaar in kunnen sturen!

Nog 9 nachtjes slapen……… I love my job!

Hartelijke groet,

Ginie Knipping

 

 

20 oktober 2016

time-flies

Vandaag bestaat mijn bedrijf alweer 2 jaar. Wat is de tijd snel gegaan zeg! En wat is het ondernemen toch ontzettend leuk en verrassend.

Ik kan oprecht zeggen dat ik het geluk heb dat ik alleen maar leuke klanten heb. Voor mij is het bewezen dat je aantrekt wie bij je past. En daarvoor hoef ik alleen maar mezelf te zijn. 🙂

Er zijn weer veel leuke dingen om het komende jaar naar uit te kijken:

  • Als mede-organisator van Open Coffee Arnhem geniet ik elke maand weer van de enorme energie en inspiratie die vrij komt bij onze bijeenkomsten. Daar zal ik ook het komende jaar graag aan bijdragen.
  • Omdat ik geloof in samenwerking, ben ik dit jaar met collega-ondernemer Hilda Heyman de uitdaging aangegaan om workshops te organiseren. We hebben een leuk en zinvol programma opgezet dat ondernemers inzicht geeft in hun persoonlijke drijfveren en talenten. De eerste workshop is inmiddels gepland, en ook in 2017 staat het geven van workshops op mijn kalender.
  • Sinds kort mag ik mij secretaris van het netwerk Financiële Dienstverleners Gelderland Ik kijk ernaar uit om samen met het bestuur een leuk programma voor 2017 te organiseren!
  • Netwerken blijkt, tegen mijn verwachtingen in, één van de leukste bijkomstigheden van ondernemen. Je weet nooit wie of wat er op je pad komt. De vaak verrassende ontmoetingen zorgen voor inspiratie en energie die ik als ondernemer echt niet kan missen.
  • En, last but not least, blijf ik mij natuurlijk ook het komende jaar weer met liefde en plezier inzetten voor mijn klanten.

Op de verjaardag van mijn bedrijf wil ik natuurlijk ook graag trakteren! Wil jij kans maken op een cadeau? Stuur dan een mail naar info@ginieknipping.nl en maak kans op één van de twee gratis sparringsessies.

Hartelijke groet,

Ginie Knipping

 

30 september 2016, Uitnodiging workshop

Op 4 november en 9 december 2016 geef ik samen met Hilda Heyman de inspirerende en activerende workshop:

“Een doorbraak, zo doe je dat!

We leven in een gehaaste wereld waarin we vaak de lat hoog leggen voor onszelf. De ondernemende types onder ons zijn daar ook heel goed in en gaan, gedreven door hun passie en doorzettingsvermogen, vaak nog een stapje verder. Waar het bij een ander om “vijf voor twaalf” de hoogste tijd is om actie te ondernemen, gaat bij hen de wekker pas om “vijf over twaalf”.

wekker-5-over-12

Is jouw wekker al afgegaan en herken jij dit?:

  • Je houdt je bezig met zaken die je eigenlijk niet leuk vindt
  • Je merkt dat je minder productief bent
  • Je concentratie neemt af
  • Je werkplezier is niet meer wat het geweest is
  • Je voelt je steeds vaker lichamelijk en mentaal uitgeput

Wacht niet langer en doorbreek die vicieuze cirkel! Heb jij besloten dat nu het moment daar is om voor jezelf te kiezen en dat je niet langer zo door wilt gaan? Op 4 november, van 10.00 uur tot 16.00 uur, helpen wij jou tijdens onze workshop graag bij het vinden van een aanpak die bij jou past.

Wat kun je op deze dag verwachten?

  • Met jouw talent in je element. We gaan terug naar jouw talent, passie en motivatie in jouw leven.
  • Wat geeft je energie en wat kost je energie? We onderzoeken welke lichamelijke en geestelijke voeding goed is voor jou en welke niet.
  • Stress-weg Wat zijn jouw stressoren? Hoe ga je daar mee om en wat kun je doen om stress te voorkomen?

Jouw investering voor de workshop inclusief koffie, thee en lunch is € 103,50. (voor bedrijven excl. BTW)

Samen aan de slag!

Meld je aan bij Hilda Heyman door je naam, eventueel bedrijfsnaam, factuuradres en telefoonnummer te mailen naar info@natuurlijkhildaheyman.nl. Je ontvangt van ons een bevestiging van je aanmelding.

Wij hebben deze workshop met veel plezier en enthousiasme samengesteld en we zien er naar uit om je 4 november te mogen begroeten in ’t Arsenaal in DoesburgVoor vragen mag je ons natuurlijk altijd bellen of mailen via info@natuurlijkhildaheyman.nl of 06-51723623.

Hartelijke groet,

Hilda Heyman en Ginie Knipping

Over Hilda Heyman:

Hilda helpt je als persoonlijke coach graag om op een natuurlijke manier jouw werk en privéleven – en je hoofd en je lijf – met elkaar in evenwicht brengen. Zodat jouw geluk, talenten, gezondheid, relaties en je werk de ruimte krijgen die ze verdienen. Het resultaat? Door goed voor jezelf te zorgen, zorg je beter voor je klanten.

 

29 januari 2016             

Dit jaar mag ik mij medeorganisator van Open Coffee Arnhem noemen!

Sinds de start van mijn bedrijf heb ik als bezoeker van Open Coffee Arnhem mogen ervaren hoe fijn het is om hier maandelijks een flinke portie energie en inspiratie te komen halen en een leuk netwerk op te bouwen. Nu vind ik het hoog tijd iets terug te doen.

Samen met Petra Steffens van Petra tekst&taal en Maurice Jager van Maurice Jager Fotografie ga ik de uitdaging aan om met Open Coffee Arnhem in 2016 de ondernemers in onze regio van nog meer kennis, interactie, energie en inspiratie te voorzien.

Ik heb er zin in! Jij ook? Kijk dan snel in de agenda wanneer je langs kunt komen.

Ik ontmoet je daar graag.

Open Coffee Arnhem

Ginie Knipping

 

5 januari 2016

Vandaag werd ik blij verrast door een tevreden klant. Er is een mooie bos bloemen bij mij thuisbezorgd door Comesta Reizen om mij te bedanken voor mijn inzet. Wat een mooi begin van dit nieuwe jaar en deze werkdag!

Bloemen Comesta

 

 

 

 

 

 

16 november 2015, de Week van de Werkstress

Onderstaand geef ik je een aantal tips om efficiënt en gestructureerd te werken. Welke aanpak en middelen je kiest om deze tips uit te voeren, is een persoonlijke keuze. Wil je bijvoorbeeld graag helemaal digitaal? Kies je liever voor papier? Of past de middenweg beter bij jou? Het gaat erom dat de je kiest voor een aanpak die past bij jouw persoon en jouw organisatie.

Orde scheppen
Je hebt weinig orde in je taken en planning en dus ook in je hoofd. Het ontbreekt je vaak aan focus en je werkt niet efficiënt. Dit brengt een gevoel van onrust met zich mee. Je laat je leiden door de waan van de dag en steeds harder werken lost het probleem niet op.
(H)erken je dit? Dan is de eerste stap naar een oplossing al gezet. Vervolgens is het zaak orde te scheppen. Dat geeft inzicht, wat weer resulteert in rust en minder werkstress.

Werkprocessen verbeteren
Als je werkzaamheden al jaren op dezelfde manier uitvoert wordt je vaak blind voor verbeteringen.
Laat eens iemand anders kijken naar jouw werkprocessen. Dit vraagt om een flinke tijdinvestering. Het levert op termijn echter meer tijd, kwaliteit en werkplezier op. En dus minder stress.

Inzicht creëren
Als je onvoldoende inzicht hebt in jouw financiën kost dit onnodig veel geld.
Dit kun je o.a. voorkomen door:
• het opstellen van een realistische begroting.
• te zorgen dat je een liquiditeitsprognose maakt die, een jaar vooruit, inzicht geeft in de liquide middelen.

Taken door de juiste persoon laten uitvoeren
Vraag jezelf eens af of het wel logisch is dat jij bepaalde taken uitvoert? Is het niet efficiënter om het door iemand anders uit te laten voeren? Hier kun je voor kiezen als je tot de conclusie komt dat een ander:
• meer verstand van zaken heeft.
• dat wat jij niet zo leuk vindt om te doen juist heel erg leuk vindt.
• een takenpakket heeft waarin deze taak beter past.

Mocht je nog vragen hebben over dit onderwerp, voel je dan vrij om contact met mij op te nemen via info@ginieknipping.nl of 06-29265395. Ik help jou graag efficiënt te werken met als doel tijd en rust te creëren, stress te verlagen en het ondernemersplezier en de omzet te verhogen.

tegelgenerator

 

 

20 oktober 2015

Inschrijving KvK 20-10-2014 (5)

Vandaag is het alweer een jaar geleden dat ik trots bij de Kamer van Koophandel naar buiten kwam lopen en mijzelf eigenaar mocht noemen van een eigen bedrijf.

Het was een spannend en leerzaam jaar waarin ik veel interessante, leuke, lieve en enthousiaste mensen heb leren kennen. Mensen die hun ervaringen met mij willen delen, mij aanmoedigen, inspireren en energie geven. Mocht je dit lezen en je aangesproken voelen: Ja ik heb het ook over jou! 😉

Verder heb ik het ook nog eens getroffen met een paar leuke klanten waar ik mij met veel plezier voor inzet. Het is fijn te merken dat ze net zo blij zijn met mij, als ik met hen.

Tot slot wil ik nog even kwijt dat ik ontzettend blij ben met mijn familie en vrienden die mij bij dit hele avontuur onvoorwaardelijk steunen.

Wat is het toch fijn om ondernemer te zijn. Ik teken nog een jaartje bij!

Ginie Knipping